Alle resultaten N-VA Ingelmunster - verkiezingen 2012

Op 16 oktober 2012

Bij de gemeenteraadsverkiezingen waren we samen met onafhankelijken en Open VLD naar de kiezer getrokken onder kartellijst 'De Brug / N-VA / VLD'.
N-VA Ingelmunster had 5 kandidaten op die lijst: Dirk Debaere, Davy Claerhout, Dorine Behaeghe, Chris Beyaert en Nadine Verheye.
De verkiezingen werden een onverwacht succes! Zowel Nadine Verheye en Dorine Behaeghe werden rechtstreeks verkozen en Dirk Debaere en Davy Claerhout komen door opvolging ook in de gemeenteraad terecht.
Voor het eerst in meer dan 60 jaar CD&V aan de macht mogen we samen met coalitiepartner SP.A/Groen de gemeente besturen! Nadien Verheye wordt schepen!
De voorkeurstemmen:
Dirk Debaere: 339
Davy Claerhout: 404
Dorine Behaeghe: 449
Chris Beyaert: 337
Nadine Verheye: 486

Voor de provincieraadsverkiezingen hadden we Jan Rosseel op de 8ste plaats van de N-VA lijst, district Roeselare.
Ook hier waren de resultaten onverhoopt. In Ingelmunster behaalde hij 714 voorkeurstemmen (31% voor N-VA) en in het totaal 2500 voorkeurstemmen. Hij behaalde een 4de plaats. Kristof Pillaert (lijsttrekker - Hooglede), Mieke Van Hootegem (2de op de lijst - Roeselare) en Kurt Himpe (lijstduwer - Izegem) werden verkozen.