Werken Oostrozebekestraat-Ring(N50)

Op 20 september 2019, over deze onderwerpen: Mobiliteit & Openbare Werken
plan_rondpunt_n50

Op 14 oktober na de ochtendspits start de laatste fase van de werken in de Oostrozebekestraat. Daarnaast wijzigt ook de verkeerscirculatie: fietsers krijgen een aparte fietsstrook, afgesloten van het autoverkeer.

• Fietsers richting Brugge moeten via de oversteekplaats op de Ring ter hoogte van de Kortrijkstraat de Ring oversteken. Daar fiets je via de Kortrijkstraat richting station en bereik je het centrum met de fietsbrug. Met de bakfiets of bromfiets rij je via de Kortrijkstraat en Gentstraat richting Ringbrug.
  • Fietsers richting Kortrijk kunnen fietsen langs de Ring richting Kortrijk.
  • Fietsers richting Oostrozebeke kunnen via de Vlasbloemstraat en het jaagpad langs het kanaal fietsen. We voorzien er extra verlichting.
  • Verkeer Kortrijk-Brugge
  • Omleiding via de Gentstraat en de Oostrozebekestraat. In beide straten is tweerichtingsverkeer voorzien.
  • Opgelet: in de zone langs de werkzaamheden geldt een snelheidsbeperking van 30km/u.
  • AWV past de verkeerslichten op het kruispunt van de Gentstraat en de Ring aan om de doorstroming van het verkeer zo vlot mogelijk te laten verlopen.
  • Verkeer van en naar het centrum
    • Richting Brugge: omleiding via de Ring en rondpunt Meulebekestraat
    • Richting Kortrijk: via de bypass op het rondpunt bereik je vlot het centrum
  • Verkeer vanuit het centrum kan via de Oostrozebekestraat het rondpunt NIET oprijden. Er is een omleiding voorzien via de Bruggestraat en Meulebekestraat naar de Ring.

We wachten nog op meer info van De Lijn. Zodra we de omleiding ontvangen, maken we ze hier bekend.

Check alle informatie op de site van Ingelmunster http://bit.ly/werken-rondpunt-ring-oostrozebeekstraat